Agora
Numele forumului cat si aceasta descriere pot fi modificate accesind meniul ADMIN -> OPTIUNI
Lista Forumurilor Pe Tematici
Agora | Inregistrare | Login

POZE AGORA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
angela31
Femeie
24 ani
Buzau
cauta Barbat
24 - 60 ani
Agora / Cinemateca / ★ Jacques Tati - colecție  
Autor
Mesaj Pagini: 1
Constantinis
Administrator

Din: pulbere de stele
Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 9154
Timp pentru distracție
Play time

Producție:  Specta Films, Jolly Film  - Franța Italia



     Domnul Hulot se trezește īncurcat de complexitatea intimidantă a unui Paris tehnologizat. El īncearcă să se īntīlnească cu cineva, dar curīnd se rătăcește. Călătoria sa decurge īn paralel cu cea a unui turist american cu care se īntīlnește intermitent, dezvoltīnd interes unul pentru celălalt...  Pentru acest film s-a construit un oraș-decor pe un spațiu de 15.000 m2, ceea ce a necesitat 50.000 m3 de beton, 1.200 m2 de geamuri... și cam 100 de muncitori timp de 5 luni. Īn ciuda acestui gigantism, privirea lui Jacquet Tati e la fel de acida.
Premii:
- Bodil Awards, 1969, cel mai bun film european
- Moscow International Film Festival, 1969, cel mai bun regizor – Jacques Tati
Nominalizări:
0




Film subtitrat
Format: mp4
Mărime: 550 mbit
Durată: 119 minute
Rezoluție: 640/336p


ok.ru


sau
gloria.tv


pus acum 6 ani
   
Constantinis
Administrator

Din: pulbere de stele
Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 9154
Trafic (1971)
Trafic

Producție:   Les Films Corona, Les Films Gibé, Selenia Cinematografica  - Franța, Italia



     Dl. Hulot conduce un vehicul de agrement de la Paris la Amsterdam, īn stilul său obișnuit, comic și dezastruos.
Premii:
- National Board of Review, USA, 1973, film (de producție străină) de top
Nominalizări:
- BAFTA Awards 1972, premiul Anthony Asquith pentru muzică


Film subtitrat
Format: mp4
Mărime: 601 mbit
Durată: 92 minute
Rezoluție: 544/416p


gloria.tv


sau
ok.ru


pus acum 5 ani
   
Constantinis
Administrator

Din: pulbere de stele
Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 9154
Unchiul meu (1958)
Mon oncle

Producție:  Specta Films, Gray-Film, Alter Films - Franța, Italia



Domnul Hulot vizitează lumea super tehnologizată a sorei, cumnatului și nepotului său, dar nu se poate acomoda... Comedie.
Premii:
- Academy Awards, USA, 1959, cel mai bun film străin
- Cannes Film Festival, 1958, premiul special al juriului
- Cinema Writers Circle Awards, Spain, 1960, cel mai bun film străin
- French Syndicate of Cinema Critics, 1959, cel mai bun film
- National Board of Review, USA, 1958, cel mai bun film
- New York Film Critics Circle Awards, 1958, cel mai bun film străin
- Sant Jordi Awards, 1959, cea mai bună imagine
Nominalizări:
- Cannes Film Festival, 1958, premiul Palme d'Or
- Laurel Awards, 1959, cel mai bun actor de comedie - Jacques Tati
- Mar del Plata Film Festival, 1959, cel mai bun film




Film subtitrat
Format: mp4
Mărime: 694 mbit
Durată: 115 minute
Rezoluție: 640/480p


gloria.tv


sau
ok.ru


pus acum 5 ani
   
Constantinis
Administrator

Din: pulbere de stele
Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 9154
Vacanțele domnului Hulot (1953)
Les vacances de Monsieur Hulot

Producție: Discina Film, Cady Films, Specta Films – Franța



     Cel de-al doilea lungmetraj al lui Jacques Tati și filmul care i-a adus notorietate ca regizor, Les vacances de Monsieur Hulot deschide seria celor patru filme īn centrul cărora cineastul īși va plasa personajul-semnătură, lunganul neīndemīnatic care merge parcă īmpiedicīndu-se de el īnsuși, ușor adus de umeri, executīnd la tot pasul un soi de plecăciuni reținute īn īncercarea (zadarnică !, și aici intervine ceea ce Tati numește stropul de dramă fără de care comedia nu poate exista) de a căpăta bunăvoința unor oameni  īn mijlocul cărora nu se poate adapta.
     Cu mașina lui īnvechită care merge hurducăindu-se, duduind la tot pasul de-ai zice că acuș-acuș are să se rupă īn bucăți, pe care o depășesc rīnd pe rīnd automobilele noi, mai arătoase și mai rapide ale celorlalți turiști, cu pantalonii lui prea scurți care lasă să i se īntrevadă șosetele īn dungi, cu o pălărie fără formă īndesată pe cap, bolborosind cuvintele din cauza pipei pe care o ține īn gură, Monsieur Hulot distonează  din  prima clipă cu ceilalți turiști care īnțeleg să īși petreacă vacanța repetīnd zi după zi, aproape mecanic, același set de acțiuni monotone.
     Viziunea lui Tati nu este īnsă una condescendentă, funcționīnd mai degrabă ca o  formă de observație a doua dinamici sociale incompatibile care se ciocnesc inevitabil, decīt ca o critică a conformismului burghez.
     Umorul īnsuși se naște din această formă de observație și nu din superioritatea detașată cu care spectatorul ar putea privi stīngăciile lui Hulot. Sigur că atunci cīnd, vrīnd să ajute o domnișoară să īși ducă bagajul voluminos īn interior, ia o altă valiză drept treaptă și calcă īn gol ducīndu-se grămadă cu tot cu bagaj prin ușa īntredeschisă, prin salonul casei și īnapoi afară, īn curtea din spate, printr-o altă ușă, nu putem decīt să ne amuzăm pe seama īmpiedicatului Monsieur Hulot. Īnsă umorul lui Tati nu este crud. La finalul gagului, Hulot nu cade cu tot cu bagaje spre umilirea lui totală, ci se redresează la timp pentru apariția domnișoarei căreia īi oferise ajutorul. Stīngăcia a rămas īntre noi, spectatorii, și Monsieur Hulot.
     Īn altă parte, aflat pe plajă, Monsieur Hulot vede un domn ce pare să spioneze pe cineva care se schimbă. Spectatorul asemenea. Drept urmare, nu putem decīt să ne bucurăm cīnd Hulot īi trage domnului īn cauză un șut īn fund. Asta numai preț de cīteva clipe, pīnă cīnd cadrul este ajustat și vedem că domnul suspectat făcea, de fapt, o fotografie familiei sale. De data asta, stīngăcia e īntre noi, spectatorii și Hulot, īn sensul īn care rīsul nostru satisfăcut care a īnsoțit șutul lui Hulot, ne-a făcut părtași la īncurcătura lui.
      Și mai mult. Īn alte momente, ca de pildă īntr-unul din cele două set-pieces memorabile ale filmului, cel cu băiețelul care cumpără īnghețată, Tati refuză demonstrativ să ne dea satisfacție. Băiețelul, pe care așa cum este construit cadrul  de-abia īl putem vedea de după toneta de īnghețată, cumpără două īnghețate și pleacă. Inevitabil, spectatorul se așteaptă ca băiețelul să se īmpiedice cumva și scape una din īnghețate īn nisip. Ce face Tati este să īl pună să urce niște trepte, să traverseze o stradă, apoi să deschidă o ușa īnclinīnd una din īnghețate, pīnă cīnd ai zice că e musai să cadă, fără ca vreun strop de īnghețată să alunece pe jos, pentru ca ajuns la hotel să se bucure drept recompensă de īnghețată alături de prietena lui.
     Modul īn care Tati pune īn scenă toate aceste momente e īntrucītva o prefigurare a ceea ce Jonathan Rosenbaum avea să numească īn legătură cu Playtime (probabil capodopera lui Tati, deși la momentul apariției a constituit un eșec major comparativ cu Les vacances de Monsieur Hulot și Mon Oncle, ducīnd la ruinarea acestuia) democrația lui Tati.
     Un alt aspect definitoriu pentru stilul lui Jacques Tati, pe līngă umorul său personal și stilul vizual caracterizat de cadre lungi și īncadraturi īn plan mediu, īn defavoarea mult uzitatului plan detaliu folosit īn slapstick pentru a puncta liniile de forță ale gagurilor, este folosirea sunetului.
     Dacă vorbirea funcționează mai degrabă ca accesoriu pentru a creiona atmosfera – nicidecum ca un cīrlig narativ -, sunetul, fie el sunet de ambiență accentuat īn mod exagerat de Tati, ca atunci cīnd Monsieur Hulot intră pentru prima dată īn hotel, aducīnd cu el o rafală de vīnt cu atīt mai răvășitoare cu cīt e īnsoțită de un vuiet azurzitor, fie sunet inventat de Tati cum e cazul anunțului pe un ton  pițigăiat, atāt de distorsionat īncīt devine neinteligibil, care se aude īn gară īntr-una din primele secvențe ale filmului, dīnd naștere gagului cu oamenii care  aleargă de la un peron la altul luīndu-se după ceea ce cred că īnțeleg din anunț, pierzānd de fiecare dată trenul care ajunge tocmai la linia de la care au plecat, este esențial umorului lui Tati. Drept dovadă stă faptul că pentru Les vacances de Monsieur Hulot, Tati a  petrecut mai mult timp editīnd sunetul decīt pentru a turna filmul, revenind asupra acestuia și la mult timp după lansarea filmului, prima dată pentru a-l reedita īn 1963, apoi īn 1978 pentru a īnlocui tema muzicală originală a filmului compusă de Alain Romans (versiune pierdută astăzi) cu combinația de jazz care īl īnsoțește astăzi.
     Arătīnd spre temele centrale ale operei lui Tati, obsesia consumeristă, schimbările aduse de aceasta īn relațiile sociale și alienarea orașelor transformate de tehnologie și design-ul ultra modern, care aveau să se contureze cu adevărat īn Playtime, Les vacances de Monsieur Hulot rămīne īn ciuda micilor sale imperfecțiuni (cum am mai putea privi oare cu aceeași candoare micile imperfecțiuni ale domnului Hulot īnsuși dacă s-ar fi născut dintr-un demers desăvārșit ?) una din cele mai frumoase comedii din istoria cinematografului.





Film alb-negru subtitrat
Format: mp4
Mărime: 635 Mbit
Durată: 87 minute
Rezoluție: 624/480p


ok.ru



sau
gloria.tv



sau  torrent + subtitrare
fileshare


pus acum 5 ani
   
Constantinis
Administrator

Din: pulbere de stele
Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 9154
Zi de sărbătoare
Jour de fete

Producție:   Cady Films, Panoramic Films – Franța



Cu ocazia unei sărbători, furnizori de distracție ambulanți se instalează īntr-un sătuc liniștit. Printre atracțiile acestora se găsește un cinematograf unde poștașul satului descoperă un film documentar despre colegii lui americani. Se hotărăște, așadar, să adopte un stil "american"...
Premii:
- Venice Film Festival 1949, cel mai bun scenariu – Jacques Tati
Nominalizări:
- Venice Film Festival 1949, premiul Leul de Aur – Jacques Tati



Film subtitrat
Format: mp4
Mărime: 533 mbit
Durată: 76 minute
Rezoluție: 640/480p


ok.ru


pus acum 5 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la